Az oktatás színvonala koránsem közömbös egy diák számára, a mérése és fejlesztése pedig az egyetem érdeke is. A KözGázon a Halgatói Véleményezés főként a Hök kezében van, és hosszú évek megfeszített munkája eredményeként sikerült kifejleszteni egy anoním rendszert, ahol teljes formális kérdéseken keresztül "objektívan" lehet értékelni az oktatókat.
Persze kezdetben a hosszú kérdőívet a kutya sem akarta kitölteni, de a sok mikroökonómia a Hökösöket is megfertőzte, és eljutottak odáig, hogy ösztönözni kell a hallgatókat! Persze egy Notebook nem sokra volt elég (ha egyáltalán végül megkapta valaki), de most végre megvan a régóta áhított siker: aki kitölti a HalVelt hamarabb veheti fel a tárgyait/vizsgáit. Ez már igen! Mert hát nehogy elhappolják mások előlem a kiváló helyeket, hip-hop két perc alatt be tudok kattintani akár hat oktatót is 1-10-es skálán. Sőt, hova tovább, az eredményeket publikálják is, lehetőséget teremtve a diákoknak a szelekcióra, illetve gondolom az oktatók sem szívesen büszkélkednek alacsony pontokkal, így hát ők is belehúznak. Azt sajnos nem tudom, hogy van-e az egyetem vezetősége részéről valamilyen következménye a negatív visszhangnak az ominózus oktatóra nézve...nem hinném, de ez így van jól.
Miért is juttott ez eszembe itt Amszterdamban, kérdezhetné a kedves olvasó! Ahogy telnek múlnak a hetek, egyre több mindent tudok meg az uva-ról, és ma részben kiderült, hogyan mennek a dolgok itt. Minden kurzus esetében szükséges 3 önként jelentkező, aki értékeli az órát. Nem is akárhogyan: szóban, egy testület (bizottság) előtt az aktuális oktató jelenlétében. Egyfajta elbeszélgetés, hogy ki hogyan érezte magát az órán, illetve hogyan értékeli a tanár teljesítményét.
Aki ismer tudja a továbbiakat: természetesen önként jelentkeztem, hogy részt vennék egy ilyen beszélgetésen. Kíváncsi vagyok hogyan zajlik, meg hát eléggé kikristályosodott véleményem van az óráról. Elvileg a vizsgák után lesz a szeánsz, de remélem azért a jegyem már bent lesz előtte az "indexemben" (itt már nincs kis fekete könyvecske, csak a neptunnak megfelelő Blackboard) !:) Egyébként az is érdekes, hogy a kiválasztódás nem annyira önkéntes, ennél a kurzusnál például három különböző programban (Economics Master, Business and Economics Master, Exchange Student -ez utóbbi vagyok én:)) részt vevő diák fog véleményt mondani.
Persze nem akarok egyből lovasszobrot állítani ennek a módszernek, de tényleg kíváncsi vagyok, és ha túl vagyok rajta majd beszámolok!
Persze kezdetben a hosszú kérdőívet a kutya sem akarta kitölteni, de a sok mikroökonómia a Hökösöket is megfertőzte, és eljutottak odáig, hogy ösztönözni kell a hallgatókat! Persze egy Notebook nem sokra volt elég (ha egyáltalán végül megkapta valaki), de most végre megvan a régóta áhított siker: aki kitölti a HalVelt hamarabb veheti fel a tárgyait/vizsgáit. Ez már igen! Mert hát nehogy elhappolják mások előlem a kiváló helyeket, hip-hop két perc alatt be tudok kattintani akár hat oktatót is 1-10-es skálán. Sőt, hova tovább, az eredményeket publikálják is, lehetőséget teremtve a diákoknak a szelekcióra, illetve gondolom az oktatók sem szívesen büszkélkednek alacsony pontokkal, így hát ők is belehúznak. Azt sajnos nem tudom, hogy van-e az egyetem vezetősége részéről valamilyen következménye a negatív visszhangnak az ominózus oktatóra nézve...nem hinném, de ez így van jól.
Miért is juttott ez eszembe itt Amszterdamban, kérdezhetné a kedves olvasó! Ahogy telnek múlnak a hetek, egyre több mindent tudok meg az uva-ról, és ma részben kiderült, hogyan mennek a dolgok itt. Minden kurzus esetében szükséges 3 önként jelentkező, aki értékeli az órát. Nem is akárhogyan: szóban, egy testület (bizottság) előtt az aktuális oktató jelenlétében. Egyfajta elbeszélgetés, hogy ki hogyan érezte magát az órán, illetve hogyan értékeli a tanár teljesítményét.
Aki ismer tudja a továbbiakat: természetesen önként jelentkeztem, hogy részt vennék egy ilyen beszélgetésen. Kíváncsi vagyok hogyan zajlik, meg hát eléggé kikristályosodott véleményem van az óráról. Elvileg a vizsgák után lesz a szeánsz, de remélem azért a jegyem már bent lesz előtte az "indexemben" (itt már nincs kis fekete könyvecske, csak a neptunnak megfelelő Blackboard) !:) Egyébként az is érdekes, hogy a kiválasztódás nem annyira önkéntes, ennél a kurzusnál például három különböző programban (Economics Master, Business and Economics Master, Exchange Student -ez utóbbi vagyok én:)) részt vevő diák fog véleményt mondani.
Persze nem akarok egyből lovasszobrot állítani ennek a módszernek, de tényleg kíváncsi vagyok, és ha túl vagyok rajta majd beszámolok!
Azt hiszem, hogy ez a rendszer a mi egyetemünkön elképzelhetetlen és megvalósíthatatlan. Ennek ellenére jül hangzik :D
VálaszTörlésÉn rendszeres HalVel kitöltő arc vagyok, ott szoktam boszút állni az engem ért sérelmekért, de egyrészt én is akartam blogolni erről (még megtehetem), másrészt meg elég röhejes a skálán való értékelés, önmagában. Mármint ha valakinek van véleménye, mondjuk egy hármas, akkor nyilván meg is tudja indokolni, itt gondolom a "női megérzés" és hasonló ezoterikus megfontolások kiesnek. Szóval baromi jó, hogy adok egy jegyet, de ettől például az oktató k.ra nem fogja tudni, hogy mi bajom van vele. Meg más se fogja látni a részletes véleményezést. Nagyon más úgy valakit értékelni, hogy csak bevágok egy jegyet, meg úgy, hogy részletesen elmondom, mi tetszett és mi nem. Például a "karó mert megbuktatott" érvelés nem játszana. Egyébként fordítva se.
VálaszTörlésNemrég értesültem arról, hogy a HalVel-en kapott értékelések alapján az alsó decilisbe kerülő tanárokkal a Kari tanács fog foglalkozni. A részletek még nem világosak, de kezdeményezés van.
VálaszTörlésA HalVel-en pedig szöveges értékelési lehetőség is van, amit a tanárok láthatnak is. Nincs ugyan összekötve a számszerű értékeléssel, de azért meg lehet külöböztetni a pozitív és a negatív visszajelzést. :)
Márton, szóról-szóra igaz amit leírtál, meg nem. Nekem azzal van a bajom, hogy nem _kell_ megindokolni a jegyet. Szerintem ha értékelünk valamit, azt mindig meg _kell_ tudni indokolni, és el is várható.
VálaszTörlésNem akarok cinikus lenni, de milyen retorziót tudsz elképzelni ezen az egyetemen? Lennének ötleteim az alsó decilisről, de van egy olyan sejtésem, hogy egy-két ember miatt ez a kezdeményezés is becsődöl.
Arról már nem is beszélve, hogy pl a matematika alapjai I. esetén egy idiótább csoport (90% bukik) leránthat olyan matektanszékes tanárt, akit vicc lerántani, pontosan azért, mert a szöveges értékelés nem kötelező.
Erre sajnos nagyon reális esély van, hallottam én már gazdelemzőt felháborodva kijönni analvizsgáról a következővel: "Köcsög xy, pedig a folytonosság definíciójából csak a határértéket felejtettem ki."
Szóval igaz amit leírtál, és részben igazad van, részben nem. Na. Nem akarok keményebben fogalmazni annál, mint amennyire gondolom.
VálaszTörlésMystic Dragon, teljesen igazad van abban, amit leírtál, és álljon távol tőlem, hogy a HalVel koszorús védelmezőjének színében tűnjek fel!
VálaszTörlésA rendszer számos pontján fejlesztendő, csak gondoltam jelzem, hogy ez folyik is. És ez jó. Én annak látom értelmét, ha elgondolkodunk azon, hogy miként lehetne javítani a dolgon, és ezt a megfelelő csatornákon az illetékesekhez is eljuttatjuk. Bátorítanék is mindenkit erre!
Örülök, hogy egyetértünk. :)
VálaszTörlésMekkora mackócsel :D
VálaszTörlés