2009. június 15., hétfő

Ajax Amsterdam

Ma végre egy régi álmom is teljesült, elszántam magam és elmentem az Ajax stadionjához. Korábban mindig csak a vonatból csodáltam meg, de most élőben is láthattam. Korábban nem nagyon voltam nagyobb stadionban (most sem), egyszer voltam a Népstadionban, mondjuk az egy emlékezetes meccs volt, mert a két kedvenc klub csapatom játszott (DVSC - Manchester United).

Persze a stadionba nem lehetett bemenni, de azért kívülről is klassz látvány volt. Az igazi az lett volna ha meccsre megyek, de a bajnokságbeli meccsekre igen borsosak voltak a belépő jegyek, a Hollandia - Macedónia meccs ideje alatt pedig pont nem voltam Amszterdamban. Na mindegy, azért így is sikerült eljutnom szurkolói shopba, ahol remek Ajaxos ereklyéket lehetett venni (engem ez nem annyira hozott lázba, mivel nem annyira kedvelem az Ajaxot). Azért egy csészével megleptem magam... És persze bementem a csapat múzeumába (semmi van Gogh...), ahol különböző mezek, kupák és focilabdák voltak kiállítva. Jenci kedvéért lefényképeztem azt a vitrint, amely az Ajax 1995/1996-os menetelését örökítette meg, íme

Hát igen, egyszer jutott magyar csapat BL főtáblára...

Persze a stadion mellett hatalmas komplexumot építettek ki, üzletek, néhány kocsma, és rengeteg irodaház. A szurkolók egy gyönyörű vasútállomásra érkezhetnek meg, és van itt minden, ami kell...

Nem bírtam megállni, és benéztem az egyik bevásárlóközpontszerűségbe (ilyet úgysem csináltam még Amszterdamban), de meg kellett lepődnöm. Iszonyatosan nagy épület, rengeteg lift meg minden. A földszinten bútorboltok voltak, gondoltam fentebb hátha találok valami jó kis könyvesboltot. Aztán az első emeleten szintén csak bútorboltokat találtam, aztán meglepetésemre a másodikon, a harmadikon is bútorok voltak... (a negyedikre nem mentem fel, de szerintem ott sem könyveket árultak). Sajnos az 500 eurós fotelek nem nagyon fogtak meg, így továbbálltam, mindenesetre tanulságos volt.

Ezt követően pedig belestem egy Decathlonba, gondoltam csorgatom kicsit a nyálam:). Viszont itt is teljesen ledöbbentem. Itt minden van! (Ez biztosan Magyarországon is így van, de én még sosem voltam ilyen boltban, mindenesetre én teljesen meglepődtem). Nos balett ruhák, ritmikus sport gimnasztikához eszközök, lovagláshoz minden (nyereg, kalap,....), aztán golfütők, baseball ütő és még sorolhatnám. Vettem is egy remek kosárlabdát 3 euróért, így tudok kicsit dobálni a házunk mellett lévő kosárpályán a hátralévő napokban!

2 megjegyzés:

  1. Igazán köszönöm! :)

    Jenci

    VálaszTörlés
  2. Na és mennyi is lett összesítésben? :)

    -> Amúgy itthon baseball meg hasonló cuccok nem hinném hogy vannak (én még nem szúrtam ki), de egyébként szinte majdnem minden van, ami kis hazánkban népszerű sport. Ami jópofa, hogy a Decathlonban elvileg mindent ki lehet próbálni (amikor legubb súlyzókat vettem gyöngyfűzés céljából, akkor egy csomó kisgyerek focizott az áruházban).

    VálaszTörlés