2009. június 15., hétfő

Parkról parkra

Megkezdtem az aktív pihenést, és úgy döntöttem, hogy újra megnézek Amszterdamban minden jó helyet, ahol eddig voltam, és elmegyek néhány helyre ahová eddig különböző okok miatt nem sikerült eljutnom.

Így hát nekivágtam, és szombaton először is megnéztem a World Press Photo kiállítást. Nem is a hollandok lennének, ha nem egy templomba rakták volna a kiállítást, de ezen már meg sem lepődik az ember. Szeretem ezt a kiállítást, otthon is általában megnézem, és mindig irigykedem, hogy ezek a fotósok milyen jó helyekre jutnak el. Szóval a kiállítás klassz volt, bár egy kicsit sok kép szólt a politikáról, és kevés a természetről. Szerintem a legjobb képek a (pénzügyi) válságról készültek, de volt egy kép egy alpesi bicikli versenyről is, ami nagyon tetszett.

Aztán úgy döntöttem, hogy megnézem a közparkokat, amiből Amszterdamban rengeteg van. Voltam a Westparkban, az Erasmus parkban, és a Vondelparkban is. Mondanom sem kell, mind tele volt emberekkel, akik csak kimentek piknikezni, iszogatni, frizbizni, vagy éppen grillezni. Nagyon viccesek az amszterdamiak, nem nagyon csinálnak kerti party-kat (merthogy a belvárosban élőknek nem nagyon van kertjük), hanem egyszerűen összeszedik a grillfelszerelésüket, bemennek az Albert Heimbe bevásárolni, és kimennek az egyik közparkba sütögetni. Szerintem ez MENŐ. Persze igazi Mézga sütőket használnak, de a célnak pontosan megfelel! Így hát én is igen egyszerű programot választottam: egyszerűen kifeküdtem a fűbe és olvastam. Eléggé élvezhető volt!


Este egy kis futás után a lakó társaim meggyőztek, hogy mi lenne, ha este benéznénk a városba (azért nagyon nem kellett győzködni). Így hát meglátogattuk a Leidsepleint és környékét, ami igencsak jól sikerült!

A városnézés közben végre fényképezhetek, ami nagyon nagy örömömre szolgál, itt van a tegnapi nyertes kép:


A többiek pedig a szokásos helyen...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése