2009. június 16., kedd

Minden nap jól végződik

A mai reggel nem indult valami jól. Arra ébredtem, hogy a gondnok dörömböl az ajtón előellenőrzés címen. A vicc, hogy eddig az 5 hónap alatt nem volt egy ellenőrzés sem, de most, hogy jövő héten a távozásom előtt lesz egy, úgy döntöttek, hogy ezt egyből meg is duplázzák. Mindenesetre sikerült már korán reggel felhúzni az agyam. Kiderült ugyanis, hogy 2 lehetőség közül választhatok:

1. Ha készpénzben szeretném viszontlátni a mintegy 450 euróra rúgó letétemet, akkor a következőt kell tennem. A távozásom napján először bemutatom az üres és kitakarított szobám a gondnoknak, aki ír egy papírt arról, hogy minden rendben és átveszi a kulcsot. Ezután az össze cuccommal (ez kb. olyan 25-27 kg lesz) elmegyek a deKey irodába, ahol odaadom a papírt és ha minden rendben volt, akkor igazolják, hogy megkaphatom a teljes letétet. Ezzel az újabb papírral el kell mennem a központi pályaudvarnál lévő deKey irodához, és ott megkapom a pénzt. Innen pedig mehetek ki a busz állomásra. Az útvonal itt látható, mindez saccra egy legalább 2 órás túra az összes cuccommal, olyan 7 eurónyi strippenkartenért.

2. Mindezt a procedúrát nem kell átélnem, és nem is kell szoba ellenőrzés, sőt a pénzt is csak átutalják, mindössze annyit kell tennem, hogy amikor elmegyek, egy borítékban otthagyom a gondnoknak a kulcsot, aki majd később leellenőrzi a szobám. Ez szép és jó, a gond csak annyi, hogy ekkor 50 euróval kevesebbet utalnak a számlámra....

Nem tudom, hogy sikerült-e valamennyire közvetítenem, hogy ezek mennyire ...... (itt egy nyomda festéket nem tűrő szó állna), és hogy mennyire ideges vagyok. Ja és a dolog szépsége, hogy a lakótársam, Adele, mivel korán reggel utazik el, ezért az 1-es verziót cuccok nélkül csinálhatja meg (akár biciklivel) az elutazást megelőző napon. Szóval úgy döntöttem, hogy HAZUDNI fogok, és arra hivatkozva, hogy korán indul a buszom, én is így teszek. Majd meglátjuk, hogy működik-e...

Egyébként ma Észak-Amszterdamban jártam (amellett, hogy kicsit könyvtáraztam is), ami csúnyának indult, de kiderült, hogy csodaszép. Sőt találtam egy olyan táblát is, ami pont Diemen felé mutatott, és egy tök jó útvonalon jöttem haza. Szóval nagyon lelkes voltam, majd töltök fel képeket az útról. Sőt ettől annyira jó kedvem lett, hogy el is mentem futni, ami szintén elég jól sikerült. Ma csak a kosárlabda hiányzott, de talán majd holnap. A lényeg, hogy minden nap jól végződik!

1 megjegyzés:

  1. Érdekes, ezekszerint mégse olyan jófejek Hollandiában. Nem tudod betenni valahol csomagmegőrzőbe a cuccodat, amíg rohangálsz Amszterdamban?

    VálaszTörlés